(20, Sep, 2017)
יום רביעי פרשת האזינו, כ''ט אלול ה'תשע''ז - ימות המשיח, 

פורים

הגילוי שבתוך ההסתר


זוהי קריאת המגילה האקטואלית הפנימית שלנו. גם אישית. אם אתה תקוע במצב של "טרום-פורים" , אינך רואה את אלוקים בחיים שלך , תדע, שגם אז אינך נתו



מאת: מערכת חב"ד AM    
2005-03-22 15:10:32




הבעל שם טוב אמר, כי מי שקורא את המגילה כאירועים שקרו אי פעם בהיסטוריה היהודית, ולא שהנס מתרחש ממש עכשיו - לא יצא ידי חובה. המגילה היא בשביל לחיות אותה כאן ועכשיו.

שם המגילה מדגיש לנו שני הפכים שבה: " מגילת" = גילוי, "אסתר" = הסתרה. זוהי הנקודה של סיפור המגילה וגם הנקודה של סיפור החיים של כולנו ביחד ושל כל אחד לחוד.

במגילה כתוב, כי בזמן גזירת המן, "מרדכי יושב בשער המלך", כלומר הוא היה אדם חשוב בממלכה. הוא גם הציל בעבר את חיי המלך. בקיצור ,מרדכי "ישב טוב". בנוסף לו, אל תשכחו כי האישה מספר אחת בפרס היא אסתר, היפהפייה הנבחרת.

נגזרה הגזירה, אז מה הבעיה?

אפשר לנצל את שני בעלי ההשפעה האלה ול"סדר עניינים" וזהו. נראה פשוט, לא? בפועל, רואים התנהגות מוזרה של מרדכי. במקום ,תכלס, לגשת למלך ול"גמור עניין" בניצול השפעתו כאיש חזק בפוליטיקה המקומית, הוא לובש שק ואפר, כאקט של חזרה בתשובה ומעורר את בני עמו לעשות כמוהו. רק אח"כ הוא שולח את אסתר לפגישת שתדלנות. גם אסתר קודם כל מבקשת, שהעם יצומו יחד איתה שלושה ימים ויעשו תשובה.

אסתר "מגזימה" אפילו יותר ממנו. היא מבקשת מבני העם לצום 3 ימים. גם היא עצמה, במקום להפעיל את קסמיה הנשיים על  המלך, צמה, כשאין ספק שזה לא ממש יוסיף למראה המצודד שלה אלא להיפך! היא נוהגת בניגוד להגיון,  כי בדרך הטבע , היופי שלה אמור לשחק משחק משמעותי מאוד בשליחות שלה אל המלך.

אז  מה הולך כאן?

גם מרדכי וגם אסתר השכילו להתבונן עמוק ופנימה לתוך ההתרחשות. הגזירה לא באה "סתאאאם", במקרה, בדרך הטבע. זה לא סתם סיפורי נשים ותככים של איזה מלך פרסי עריץ. יש כאן סיבה רוחנית שמובילה את הכל. הגזירה באה בגלל חטא העם. לכן גם ביטולה לא יבוא בדרך טבעית של שתדלנות ופוליטיקה, אלא בדרך רוחנית של תשובה. לכן קודם כל - צום ותשובה, ורק אחר כך- טיפול עניני בדרך הטבע.

שניהם התחברו אל האמת: לא דרך הטבע היא הקובעת את מהלך חיי היהודי - אף שככה זה נראה מבחוץ. יהודי קשור לאלוקים- וברכתו היא המשמעותית בכל מה שקורה לו.

"זה לא מקרה!", ידעו גיבורי המגילה,  וזה מה שפורים בא לומר לנו.

מצב של "פורים" – על שם הצרה ולא ההצלה, ובלשון פרסי ולא בלשון הקודש, מרמז לנו על העדר גילוי, על "הסתר". וזה אומר ש"תקועים חזק" ולא רואים אלוקים. כמו שבמגילה לא מופיע בגלוי שם ה’. אבל גם בתוך החושך הזה צריכים לדעת שהוא שם, יש מי שמנהל את הענינים, ויש סיבות פנימיות רוחניות לכל מה שקורה. ה’פורים’ הזה הוא בסוף חג הצלה הכי שמח.

זוהי קריאת המגילה האקטואלית הפנימית שלנו. גם אישית.  אם אתה תקוע במצב של "פורים" , אינך רואה את אלוקים בחיים שלך , תדע, שגם אז אינך נתון תחת חוקי הטבע אלא מחובר לגמרי לאלוקים. והיות וזה ככה, אז הכוון הראשון תמיד צריך להיות רוחני, התקשרות מחודשת אל אלוקים, ורק אחר כך- כל מה שצריך בדרכי הטבע.

אז יתפתחו כבר הענינים לטובה ולברכה, לנס האישי שלנו.
שיהיה לכולנו, לכל עמישראל, חג הכי הכי שמח!

והכי טוב זה חג עם הרבי מלך המשיח!!!!!
הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח - חב"ד
הרבי מליובאוויטש
מלך המשיח שליט"א


כתבו לרבי
כתוב לרבי שליט א מלך המשיח


חב"ד בעולם
חב"ד בעולם


חיפוש



  • עיר
  • *ירושלים
  • *תל - אביב
  • *חיפה
  • *ניו יורק
  • *מונטריאול
  • *לונדון
  • כניסה
  • 5:58 PM
  • 6:19 PM
  • 6:18 PM
  • 6:37 PM
  • 6:36 PM
  • 6:44 PM
  • יציאה
  • 7:17 PM
  • 7:19 PM
  • 7:19 PM
  • 7:39 PM
  • 7:41 PM
  • 7:54 PM
* הזמנים לפי שעון קיץ.

פורטל חב"ד
פסק דין - חב"ד

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד


Lubavitch Network
מפת האתר | הסכם משתמש | פרסם אצלנו | מי אנחנו | אודות חב"ד | צור קשר
רשת חב"ד ליובאוויטש. כל הזכויות שמורות - ©2001-2004 Lubavitch Network. All rights reserved
חב"ד.AM - מקבוצת אתרי אירגון
Lubavitch Network
,